Monday, July 28, 2008

Rakan-rakanku

Saya berkerja sebagai seorang guru di sebuah sekolah di daerah Kota Marudu. Dilantik pada tahun 1999, kini tinggal setahun lagi akan dapat DG44. Berkerja di sekolah yang saya ditempatkan ini memang menyeronokkan, apatah lagi kini saya dilantik menjadi pengemudi sebuah jabatan yang dipanggil Jabatan Sains dan Matematik. Bertugas sebagai seorang Ketua Bidang Sains dan Matematik bukanlah mudah. Dengan hanya mendapat sedikit elaun tanggungjawab, adalah sangat tidak memadai untuk memikul bebanan yang saya bebani sekarang ini. Tugas-tugas yang sepatutnya saya laksanakan telah saya buat. Tapi malangnya Tidak semua yang dirancangkan dapat dicapai. Rakan-rakan yang bersama-sama dengan saya di jabatan ini semuanya saya hormati. Mungkin keranan sifat saya yang tidak suka meninggikan diri (puji diri), rakan-rakan saya merasa selesa bersama saya. Saya tidak menganggap mereka berada di bawah jagaan saya, kerana kami semuanya sama taraf. Saya tidak suka mengarah, kerana saya bukannya pengarah. Saya begitu berterima kasih kepada mereka kerana mereka melaksanakan tugas saya. Laksanakanlah tugas anda sebagai sekumpulan SAINTIS..

No comments: